- Adres poczty elektronicznej UJ
Warunkiem koniecznym przyznania uprawnień do Portalu Uniwersyteckiego (zwanego również Portalem UJ) jest posiadanie adresu email w jednej z trzech domen uniwersyteckich: uj.edu.pl, student.uj.edu.pl lub doctoral.uj.edu.pl.
- Wniosek o uprawnienia w Portalu UJ
Ze strony [ Dokumenty ] należy wydrukować odpowiedni formularz uprawnień i wypełnić go wraz z przełożonym. Następnie uzupełniony wniosek należy zeskanować i przesłać na adres portal@uj.edu.pl.
- Szkolenia, warsztaty
Jeżeli osoba, której nadawane są uprawnienia, nie pracowała wcześniej w Portalu UJ, warunkiem koniecznym otrzymania tych uprawnień jest przejście warsztatów. Konieczność uczestniczenia w warsztatach może zostać również stwierdzona w innych przypadkach.
- Nadanie uprawnień w Portalu UJ
Administrator Portalu UJ po sprawdzeniu przesłanych dokumentów oraz potwierdzeniu uczestnictwa w warsztatch nadaje wskazane we wniosku uprawnienia. Potwierdzenie nadania uprawnień zostanie wysłane na adres e-mail podany we wniosku.
- Ważność uprawnień
- w przypadku pracowników uprawnienia do Portalu UJ są nadawane na 4 lata od daty pierwszego ich nadania
- w przypadku studentów i doktorantów uprawnienia do Portalu UJ są nadawane na 2 lata od daty pierwszego ich nadania
- uprawnienia wygasają wraz z utratą dostępu do korzystania z e-maila podanego w złożonym wniosku lub gdy osoba uprawniona nie logowała się do Portalu przez okres:
- 4 lat dla użytkowników z rolą "Pracownik"
- 2 lat dla użytkowników z rolą "Doktorant" lub "Student"
- Uprawnienia mogą być odebrane na podstawie wniosku władz jednostki, do której witryna jest przyporządkowana (wystarczy informacja mailowa od kierownika na portal@uj.edu.pl)
- Anulowanie procedury nadania uprawnień
W przypadku braków (formularz, warsztaty), po upływie 4 m-cy procedura nadawania uprawnień redaktora witryny jest anulowana.
- Uprawnienia a zmiana maila redaktora
W wypadku zmiany nazwy konta do poczty UJ osoby będącej redaktorem witryny w portalu nie jest wymagane przesyłanie kolejnego wniosku o uprawnienia.
Aby zaktualizować uprawnienia należy przesłać z nowego konta informację mailową o zaistniałej sytuacji z podaniem nazwy poprzedniego konta z kopią (CC) do przełożonego tegoż redaktora.
Informacje o rodzaju przyznanych uprawnień do witryn oraz datach ostatnich logowań znajdują się poniżej - dostępne po zalogowaniu.