
W celu zaktualizowania i uporządkowania kwestii dotyczących uprawnień edytorskich udostępniamy narzędzia do weryfikacji uprawnień. Przypominamy również o ustawie w sprawie dostępności cyfrowej stron internetowych, co nakłada na Uniwersytet Jagielloński obowiązek spełnienia wymogów dostępności m.in. dla wszystkich witryn Portalu UJ
Zasady wygaszenia uprawnień edycyjnych i ich weryfikacja w Portalu
W związku z wprowadzeniem dyrektywy RODO oraz w celu zaktualizowania i uporządkowania kwestii dotyczących uprawnień edytorskich do witryn w Portalu UJ, precyzujemy zasady ich przyznawania:
a) w przypadku pracowników Uniwersytetu, uprawnienia edytorskie do witryn Portalu UJ są nadawane na 4 lata, ale nie dłużej niż do końca ważności upoważnienia danego pracownika do przetwarzania danych osobowych,
b) w przypadku studentów i doktorantów Uniwersytetu, uprawnienia do Portalu UJ są nadawane na 2 lata, ale nie dłużej niż do końca ważności upoważnienia studenta lub doktoranta do przetwarzania danych osobowych,
c) uprawnienia wygasają wraz z utratą prawa do korzystania z konta email podanego we wniosku o nadanie uprawnień lub gdy osoba uprawniona nie logowała się do Portalu przez okres:
- 4 lat dla użytkowników z rolą "Pracownik"
- 2 lat dla użytkowników z rolą "Doktorant" lub "Student"
W celu weryfikacji uprawnień redaktorów przygotowaliśmy nowy portlet (Editor Roles) - dla zalogowanych.
Informacje o rodzaju przyznanych uprawnień do witryn oraz datach ostatnich logowań danego redaktora dostępne są poprzez ten portlet (po zalogowaniu) na stronie: https://portal.uj.edu.pl/tworzenie-serwisu/uprawnienia/procedura
W celu aktualizacji danych należy się zalogować się w Portalu na powyższej stronie i zgłosić ewentualne nieprawidłowości w zakresie uprawnień mailowo - portal@uj.edu.pl.
Wyświetlanie Redaktorów witryny w stopce nowego motywu
Wdrożyliśmy w Portalu zmianę, która pozwala na prostą weryfikacje redaktorów danej witryny. W nowym motywie, w stopce każdej witryny, pojawia się dla zalogowanych użytkowników link “Redakcja serwisu” - po kliknięciu pojawi się lista użytkowników posiadających rolę "Redaktor witryny".
Wymagania dostępności stron
W kwietniu bieżącego roku uchwalono ustawę o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, co nakłada na Uniwersytet Jagielloński obowiązek spełnienia wymogów dostępności m.in. dla wszystkich witryn Portalu UJ. W związku z tym:
a) jednostki które jeszcze nie są w nowym motywie zachęcamy do migracji na nowy motyw, który będzie przez nas zespół utrzymywany, spełnia wymagania tej ustawy w zakresie dostępności oraz posiada dodatkowe zalety responsywności stron,
b) wszystkich redagujących treści w Portalu prosimy o zapoznanie się z wymogami publikowania treści zgodnymi z WCAG: https://portal.uj.edu.pl/wcag
Zmiany na stronie można konsultować z Działem ds. Osób Niepełnosprawnych UJ: https://don.uj.edu.pl/kontakt/pracownicy
Treść ustawy: http://orka.sejm.gov.pl/opinie8.nsf/nazwa/3119_u/$file/3119_u.pdf