
Zgodnie z Zarządzeniem nr 20 Rektora UJ z 1 lutego 2017 r., zostaje utworzona jednostka uniwersytecka, której zadania związane są z utrzymaniem i rozwojem centralnego Portalu Uniwersyteckiego.
W szczególności do zakresu obowiązków naszej sekcji należy:
- utrzymanie centralnej platformy portalowej;
- zarządzanie użytkownikami oraz systemem ról i uprawnień w ramach Portalu;
- zarządzanie witrynami oraz organizacjami publikowanymi na Portalu;
- zarządzanie aplikacjami globalnymi na Portalu (portlety, szablony, motywy graficzne);
- koordynowanie integracji Portalu z innymi systemami informatycznymi;
- pomoc jednostkom w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron;
- organizowanie i prowadzenie warsztatów grupowych oraz indywidualnych dla użytkowników Portalu;
- tworzenie i publikowanie materiałów dydaktycznych dotyczących Portalu;
- konsultacje i doradztwo dla innych jednostek w zakresie projektowania na platformie portalowej nowych witryn lub funkcjonalności;
- wsparcie merytoryczne dla edytorów Portalu;
- propagowanie „dobrych praktyk” dotyczących tworzenia witryn Portalu;
- tworzenie taksonomii, dbałość o standardy wizualne, nawigację i metadane.